jueves, 6 de mayo de 2010

Agridolçament a casa



L’aigua ja és calenta. Em fico a la dutxa, recordant que hores abans d’agafar el primer avió cap a Alger em trobava exactament al mateix lloc, excitada, a punt d’esclatar per excés d’eufòria. Ara torno a ser aqui, com si mai hagués sortit d’aquesta dutxa. Com si tot plegat hagués estat un somni, dolç com l’amor, agri com la vida…
Un sentiment de nostàlgia m’abraça en adonar-me que em sento gairebé hipnotitzada per haver-me desfet de tota la sorra que duia a sobre. Però alhora soc conscient que precisament aquests bocins de desert són les proves més fidels de que tot ha estat real. La hospitalitat amb què ens van rebre, la desesperació en els seus ulls, la humiltat dels seus costums, la paciència que demostren vers els problemes que els envolten. Tot ha estat ben real, però em costa moltíssim no oblidar imatges, olors, sabors, el tacte de la sorra fina… Totes les experiències de la vida et deixen al final un sentiment característic, una sensació única. En agafar la roba per dur-la a la rentadora m’ha vingut una olor familiar… de color marró. Marró com l’aire, com el cel, com la sorra… I aquesta sensació, impossible de descriure amb paraules, ha començat a recórrer les meves venes. El meu cor, accelerat, s’ha posat d’acord amb la meva ment i m’he evadit per uns segons. He marxat a dormir, amb la música d’un somriure infantil a les oïdes i uns ulls negres plens de llum observant-me des de l’armari de records. Amb tristesa i sense energia, m'he deixat convèncer per relaxar els músculs. Rumiant mentre esperava la son m'he adonat de què, envoltada d’estrelles, sorra i catifes, no he somiat cap nit. Cap ni una, i és extrany, doncs fins i tot amb els ulls oberts soc capaç de crear realitats alternatives.
Neix un nou dia, un de gris, per fer-ho tot més senzill... És el mateix aire. És el mateix cel i el mateix sòl que trepitjo cada dia. Aparentment tot resta igual, però hi ha quelcom dins meu que m’inquieta. L’aire és massa silenciós. El cel és massa blau i el sòl és massa dur. Ara ja estic segura que la meva felicitat passa per experiències com aquesta. El buit que he sentit sempre s’ha omplert i estic amb les bateries carregades per lluitar. Som moltes persones amb aquesta sensació i sento que si lluitem de la mà ningú no ens podrà aturar, ningú. Perquè quan molta gent desitjem una cosa, és llei de vida que es compleixi. Ha de ser-ho. Amb esforç, compromís i convicció, assolirem els objectius que ens proposem i continuarem amb la difícil tasca de canviar una miqueta aquest món. Fem història companys i companyes sahrauís de cor. Som-hi!

4 comentarios:

JOAN dijo...

Nena!!!

malegra molt ser el primer de comentar-te i encetar el camí de fer reneixer aquest blog :)
Estic molt dacord am la reflexió, de fet ara em posare a actualitzar el blog am els textos de cada dia que he estat x allà!!

Ens anem seguint, posaré el teu blog al llistat del meu q veig que tu ja u has fet tmb i am el del serrano... el concert 1passada!! :)

1petunàs!!

Lídia Muñoz dijo...

Guapa, guapa y guapa! Esta faceta tuya no la conocía, estoy realmente alucinada de cómo escribes, y yo que soy una voraz lectora te lo tenía que decir!!! Me ha encantado por tu sencillez y tu pasión, tu sentimiento, tu inocencia... en fin por todo lo que dices y lo que no dices, y por tu compromiso y por creer que es posible cambiar las cosas!!! Gracias por este soplo de aire fresco y por haberme emocionado. Yo pensaba que eras una caja de sorpresas, pero eres más como el bolso de Mary Poppins, del que no paran de salir las cosas que una necesita jeje muaks* Clara Bosch

Laura dijo...

Gràcies Clara :)!M'encnta que t'agradi!M'has fet posar-me vermellota i tot...
Aviam si puc reactivar el blog i penjar coses millors!

Una abraçada guapa!

Rovertto dijo...

Realmente, al leerlo entras dentro de ese "mundo", esas sensaciones tan únicas que describes.
Podrias escribir un libro, creo, desde la experiencia y quizá aún, mientras encontrarias más cosas positivas del viaje.

PD: pim pam toma lacasitos!